❝A túl sok felület miatt gyengék az óriásplakátok.

Budapest Design Week keretében a Kastner Kommunityben szervezett reklámipari kibeszélőn az óriásplakátok és a közterületi reklámfelületek városképi jelentősége volt a téma, ahol Erő Zoltán, Budapest város főépítészeZubreczki Dávid, tájgazdálkodási mérnök, újságíró, zenész (Urbanista blog), Hantosi Bálint, a Magyar Reklámszövetség OOH (Közterület) Tagozat elnöke (Scores Group), valamint moderátorként Vincze Miklós, újságíró (24.hu) voltak a vendégeink. A beszélgetéshez, mint házigazda csatlakozott Tóth Andrea, a Kastner ügynökség ügyvezető kreatívigazgatója, reklámszakember.

A beszélgetést élőben közvetítettük a facebook csatornánkon, majd a Kreatív magazin készített beszámolót róla, melyből most idézünk is. Szerző: Bicsérdi-Fülöp Ádám 2022. október 17., kreativ.hu:

„Addig borzasztó reklámok lesznek, amíg ennyi felület van”

❝A szabályok be nem tartása és be nem tartatása jelenti a fő problémát jelenleg az óriáshálókkal, molinókkal szemben, derült ki a Kastner Kommunityben tartott reklámipari, építészeti beszélgetésből. Addig ráadásul igazi minőségi változás sem várható, amíg ennyi reklámfelület, ennyire olcsón elérhető Magyarországon. De vajon lesz-e változás a városképben és jelenthet-e valamilyen megoldást a digitális hirdetési felületek elterjedése?

„Mérhetetlenül kellemetlen, ha egy város azt üzeni magáról, hogy mindene eladó. Ez egy nagyon rossz üzenet a városról”

– adta meg az alaphangját a Budapest Design Weeken rendezett épülethálós és reklámos beszélgetésnek Erő Zoltán, Budapest főépítésze. A kerekasztalt a Kastner Kommunityben rendezték, ahol Vincze Miklós 24.hu-s újságíró moderálása mellett Erő Zoltán, Tóth Andrea, a Kastner ügyvezetője, Hantosi Bálint a Magyar Reklámszövetség OOH tagozatának elnöke és Zubreczki Dávid építészeti szakíró osztotta meg nézeteit a város hirdetési felületeinek helyzetéről.

Mintha a piroson áthajtásnak semmilyen következménye nem lenne

A kerekasztal apropóját a főváros tavasszal bejelentett döntése adta, amellyel mi is több ízben foglalkoztunk a Kreatívon. Karácsony Gergely városvezetése ugyanis a közterület-használatra vonatkozó szabályok szigorításával venné fel a harcot a városban elszaporodó építési hálók és kifeszített molinók ellen.

A korábban álláspontját a Kreatívnak is kifejtő Erő Zoltán a beszélgetés egy pontján elmondta, hogy már vannak is folyamatban lévő ügyek a szigorítás hatályba lépése óta, de a kerekasztal-beszélgetésből hamar kiderült, a probléma korántsem oldódik meg ezzel.

A fő gond ugyanis Hantosi Bálint szerint a már létező, tehát a főváros bekeményítése előtti törvények be nem tartása és be nem tartatása jelenti. A Reklámszövetséget képviselő szakember úgy fogalmazott, jelenleg a helyzet arra hasonlít, mintha a piroson áthajtásnak nem lenne semmilyen következménye.

Hantosi itt arra utalt, hogy a 2017-es településképi törvény értelmében építési hálón nem lehetne 9 négyzetméternél nagyobb reklám, feszített molinót pedig egyáltalán nem lehetne kirakni. Csakhogy ez egyáltalán nem így van a valóságban, Hantosi véleménye szerint a szankciók hiánya miatt. Ezt megerősítve hozta példának Erő Zoltán azokat a homlokzati reklámfelületeket a belváros területéről, amelyeknél egyértelműen látszik, hogy mögöttük nem zajlik építkezés.❞

Tovább a TELJES CIKKRE itt.

A teljes beszélgetés visszanézhető a facebook oldalunkon: https://fb.watch/gm9jm18b_o/

1081 Budapest, II. János Pál pápa tér 8.

Nyitva tartás: H-P 8.00-18.00, Szo: 9.00-16.00, Vas: 10:00-16:00

kommunity@kastner.hu
+36 30 829 5557

A nyitvatartási idő rendezvények miatt alkalmanként módosulhat, mely a google-ban naprakészen nyomonkövethető.  A weboldalon feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák. Az e-mailen és az egyéb csatornákon érkező megkeresésekre munkatársaink hétköznap 9:00-17:00 óra között válaszolnak.

Privacy Preference Center

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.