❝A túl sok felület miatt gyengék az óriásplakátok.

Budapest Design Week keretében a Kastner Kommunityben szervezett reklámipari kibeszélőn az óriásplakátok és a közterületi reklámfelületek városképi jelentősége volt a téma, ahol Erő Zoltán, Budapest város főépítészeZubreczki Dávid, tájgazdálkodási mérnök, újságíró, zenész (Urbanista blog), Hantosi Bálint, a Magyar Reklámszövetség OOH (Közterület) Tagozat elnöke (Scores Group), valamint moderátorként Vincze Miklós, újságíró (24.hu) voltak a vendégeink. A beszélgetéshez, mint házigazda csatlakozott Tóth Andrea, a Kastner ügynökség ügyvezető kreatívigazgatója, reklámszakember.

A beszélgetést élőben közvetítettük a facebook csatornánkon, majd a Kreatív magazin készített beszámolót róla, melyből most idézünk is. Szerző: Bicsérdi-Fülöp Ádám 2022. október 17., kreativ.hu:

„Addig borzasztó reklámok lesznek, amíg ennyi felület van”

❝A szabályok be nem tartása és be nem tartatása jelenti a fő problémát jelenleg az óriáshálókkal, molinókkal szemben, derült ki a Kastner Kommunityben tartott reklámipari, építészeti beszélgetésből. Addig ráadásul igazi minőségi változás sem várható, amíg ennyi reklámfelület, ennyire olcsón elérhető Magyarországon. De vajon lesz-e változás a városképben és jelenthet-e valamilyen megoldást a digitális hirdetési felületek elterjedése?

„Mérhetetlenül kellemetlen, ha egy város azt üzeni magáról, hogy mindene eladó. Ez egy nagyon rossz üzenet a városról”

– adta meg az alaphangját a Budapest Design Weeken rendezett épülethálós és reklámos beszélgetésnek Erő Zoltán, Budapest főépítésze. A kerekasztalt a Kastner Kommunityben rendezték, ahol Vincze Miklós 24.hu-s újságíró moderálása mellett Erő Zoltán, Tóth Andrea, a Kastner ügyvezetője, Hantosi Bálint a Magyar Reklámszövetség OOH tagozatának elnöke és Zubreczki Dávid építészeti szakíró osztotta meg nézeteit a város hirdetési felületeinek helyzetéről.

Mintha a piroson áthajtásnak semmilyen következménye nem lenne

A kerekasztal apropóját a főváros tavasszal bejelentett döntése adta, amellyel mi is több ízben foglalkoztunk a Kreatívon. Karácsony Gergely városvezetése ugyanis a közterület-használatra vonatkozó szabályok szigorításával venné fel a harcot a városban elszaporodó építési hálók és kifeszített molinók ellen.

A korábban álláspontját a Kreatívnak is kifejtő Erő Zoltán a beszélgetés egy pontján elmondta, hogy már vannak is folyamatban lévő ügyek a szigorítás hatályba lépése óta, de a kerekasztal-beszélgetésből hamar kiderült, a probléma korántsem oldódik meg ezzel.

A fő gond ugyanis Hantosi Bálint szerint a már létező, tehát a főváros bekeményítése előtti törvények be nem tartása és be nem tartatása jelenti. A Reklámszövetséget képviselő szakember úgy fogalmazott, jelenleg a helyzet arra hasonlít, mintha a piroson áthajtásnak nem lenne semmilyen következménye.

Hantosi itt arra utalt, hogy a 2017-es településképi törvény értelmében építési hálón nem lehetne 9 négyzetméternél nagyobb reklám, feszített molinót pedig egyáltalán nem lehetne kirakni. Csakhogy ez egyáltalán nem így van a valóságban, Hantosi véleménye szerint a szankciók hiánya miatt. Ezt megerősítve hozta példának Erő Zoltán azokat a homlokzati reklámfelületeket a belváros területéről, amelyeknél egyértelműen látszik, hogy mögöttük nem zajlik építkezés.❞

Tovább a TELJES CIKKRE itt.

A teljes beszélgetés visszanézhető a facebook oldalunkon: https://fb.watch/gm9jm18b_o/